The-Victory-Column2

פעם ראשונה בברלין? קבלו כמה טיפים מנצחים לביקור בעיר

ברלין היא אחת הערים התוססות, המרגשות והמרתקות בעולם, וביקור בה טומן בחובו הרבה הרפתקאות ואינסוף מקומות לראות ולהכיר. תוסיפו לזה את העובדה שהיא מרוחקת רק קצת יותר מארבע שעות טיסה מאיתנו, ותקבלו עיר חלומית לטיול סופ"ש מרגש.

אם זו הפעם הראשונה שלכם בברלין, יש כמה דברים שכדאי לדעת ולקחת בחשבון לפני שאתם מגיעים לבירה הגרמנית – ואנחנו כאן עם כל הטיפים החשובים שלא תמיד מדברים עליהם!

התניידות בתחבורה ציבורית בברלין

התחבורה הציבורית בברלין היא נוחה במיוחד. כבר ביציאה משדה התעופה תוכלו לקחת את אחד מאוטובוסי ה"אקספרס", שמגיעים ישר למרכז העיר ועוזבים בכל 10 דקות במחיר של פחות משלושה יורו, או לחילופין לעלות על רכבת האקספרס. בעיר עצמה מתניידים בעיקר ב-U-Bhan, הרכבת התחתית של ברלין; תוכלו לרכוש כרטיס יומי או כרטיס שבועי, וכך לחסוך הרבה על עלויות הנסיעה. שימו לב, ברגע שאתם קונים כרטיס עליכם לתקף אותו  -מכונות התיקוף נמצאות על הפלטפורמות ועל האוטובוסים. מדי פעם עולים פקחים, וחבל לשלם קנס מיותר! אם רכשתם כרטיס יומי/שבועי, עליכם לתקף אותו רק בפעם הראשונה.

לרכישת כרטיס משולב מראש:

Powered by GetYourGuide

בגזרת הקולינריה – כל מה שאסור לפספס

כשאתם בברלין, אל תפספסו כמה מהמאכלים הטיפוסיים המאפיינים את העיר, כדי להנות בה ממש כאילו אתם מקומיים. בראש הרשימה נמצאת הנקניקייה הגרמנית CURRYWURST, אוכל הרחוב הפופולרי ביותר בגרמניה. שימו לב, נקניקיה עשויה חזיר! בגזרת המתוקים, אל תפספסו את ה"ברלינר", מאפה מסורתי שהוא מעין סופגניה ממולאת בריבה שמוגשת לא רק בחנוכה. וכמובן, אסור לפספס את הבירה Berliner Weiss, בירה מעט מרה המאפיינת את ברלין ונחשבת למשקה קיץ פופולרי. אל תשכחו שברלין היא גם אחת מבירות הטבעוניות של העולם, אז אם אתם חלק מאוכלוסיית הטבעונית, תוכלו למצוא שם אינספור מקומות לאכול.

בקרו גם בשכונות, ולא רק באתרים ההיסטוריים

ברלין מרוצפת באינספור אתרים אייקונים – משער ברנדנבורג, דרך אי המוזיאונים ועד חומת ברלין, וכשנמצאים בפעם הראשונה בברלין, לפעמים ממהרים לסמן כמה שיותר "וי" ברשימה. ובכל זאת, אל תמהרו לרוץ בין אתר אייקוני אחד לשני, ותנסו להנות גם מהשכונות עצמן. בברלין שכונות מגוונות ומרתקות השונות מאוד זו מזו – מהשכונה השיקית Neukolln, דרך השכונה המלאה בתרבויות Kreuzberg ועד השכונות הייחודיות והמרתקות Mitte ו-Prenzlauerber – השיטוט בשכונות האלו לא יהיה לכם משעמם לרגע! קחו את הזמן לשוטט, להכיר, להיכנס לבתי הקפה הקטנים ופשוט להנות ממה שיש לברלין להציע.

אל תשכחו להנות מהפארקים של ברלין

ברלין היא אחת הערים האירופאיות הירוקות ביותר, והעיר משובצת בפארקים ירוקים מדהימים בגדלים שונים. בחלק מהפארקים האלו תמצאו אגם שלצידו משתזפים המקומיים, ואילו אחרים יציעו לכם שווקים מקומיים צבעוניים ומהנים. תוכלו לשכור אופניים, או סתם לטייל בשבילים הקסומים. פארקים שכדאי לבקר בהם הם Tiergarten או Volkspark Friedrichshain.

האם צריך לתת טיפ בברלין?

שאלת הטיפים היא תמיד השאלה הראשונה שאנחנו שואלים כשאנחנו מגיעים ליעד חדש. אז כדאי לדעת שמקובל להשאיר טיפ בברלין, ולרוב יש להשאיר טיפ של כ-10-15% מהסכום הכולל. מקובל לתת טיפ גם לנהג המונית וכן גם לאנשי השירות בבית המלון (למשל, האדם שעוזר לכם עם המזוודות, או המנקה).

תהנו מברלין עצמה, ואל תמהרו ממקום למקום!

בביקור ראשון שלנו בעיר חדשה אנחנו נוטים למהר ולהספיק כמה שיותר. דווקא בברלין, מומלץ להוריד רגל מהגז ופשוט להנות מהעיר. כמעט בכל פינה תמצאו הרפתקה חדשה, ועדיף לא לתכנן את היום לפרטי פרטים אלא פשוט לתת לעיר להוביל אתכם! 

שתפו:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn